onsdag 10 september 2008

OMX - en kort uppföljning...

OMX inför avgörande kl 13,30 då Lehmans rapporterar!
I mitt senaste inlägg daterat 7 september, infogade jag en cirkel som omslöt den stora konsolideringsfasen i den pågående nedgången. I den infogade jag dessutom en liten pupill, som redan under måndagen sprängdes, och istället ersatts en av ny ellips, som passar väl in i den lilla HS-formation som OMX byggt upp sedan lågpunkten den 15 juli.

Den stora cirkeln angav en stödnivå på 822 under måndagens handel, och nivån har till idag stigit till 825. Om vi får dåliga nyheter senare idag och 825-nivån bryts, tyder mycket på att HS-cirkeln skall testas och har då ett lägsta värde av 803. Detta gäller idag onsdag.
Blir det istället goda nyheter och index stiger, ser vi att 870-873 är ett ltet motstånd som kan stoppa uppgången. För att marknaden skall förbli lugn med en vidare dragning upp, bör helst 825-nivån hålla.

Jag lägger ut detta för att officiellt pröva teorin och därmed mäta trovärdigheten i cirkelanalyser. Studerar vi dagsgrafen, visar indikatorerna på divergenser, eller en splittrad bild med dragning till negativ, liksom vi ser svaghetstecken på 60-min-grafen.

Inga kommentarer: