onsdag 12 november 2008

OMX - kort motreaktion upp?

8% ned på två dagar bör ge kort upprekyl....
Vi ser att OMX-index är på väg att skapa en omvänd HS-formation där den högra skuldran i tid sett, är snart färdigbildad. Trenden är nedåtriktad men det finns ändå positiva förtecken på ett kort uppställ innan det släpper ned ordentligt.

Jag har lagt in en fallande topp- och stigande stödlinje parat med en hosrisontell konsolideringslina som sammanfaller med vinkelns spets. Det exakta värdet är 678, vilket motsvarar exakt 50% av rekylen som inleddes i tisdags från 708.

Tvillingtopparna under november månad haltar, då topp nr två är lägre vilket bekräftar det negativa scenariet. Men allt faller inte ihop på en gång, utan vi lever med zig-zag-rörelser, varför jag förväntar mig ett kort uppställ senare idag, likt den vi såg under den inledande handeln imorse. Motstånden vi får bevaka är 662, 671 och 678, vilket svarar mot 22, 38 och 50% av tvådagarsrekylen.

Imorgon har vi fullmåne, varför jag förväntar mig en större kursrörelse då HS-formationen är färdigbildad. Mitt tips blir fortsatt nedgång, och då väntar det viktiga testet av 618-620 som jag betraktar som sista utposten på nedsidan! En punktering innebär inget annat än att vi kommer att testa oktober månads lågpunkt, möjligen 550 eller 500 till sista veckan av november.

Inga kommentarer: