onsdag 5 mars 2008

Kort upprekyl i OMX


60-minutersgrafen ovan indikerar en positiv prognos för OMX, där vi kan förvänta oss fortsatt uppgång till nivåerna kring 960-965. Ma5 har brutit upp igenom Ma20, vilket bekräftar att det fattas någon % till på ovansidan. Support återfinns vid 945.
På dagsgrafen uppvisar indikatorerna fortsatt svaghet då dessa ännu inte urbottnat! Risk alltså för fortsatt nedgång i OMX efter denna rekyls fullbordande. Med anledning av att vi har reaktionsdag på måndag (enligt Gann) kan kommande lågpunkt infinna sig på fredag eller måndag. Då läget är ytterst osäkert, kan det även vara så att vi har en topp på fredag morgon, och att vi därefter får bevittna en fortsatt nedgång nästa vecka. På fredag vet vi vilket alternativ som gäller!

3 kommentarer:

reloaded sa...

Tack H&B för dina ansträngingar att med TA upplysa oss mindra begåvade. Jag är glad att jag hittat till din blogg eftersom vi verkar ha liknande intressen på börsen - olja och XACT/OMX. Jag är lite bredare än så dock. Ofta efter börsens stänging sitter jag och letar intelligenta analyser över dagens händelser, men har inte hittat så många ännu (förutom denna blogg givetvis). Har du tips på anra sajter så dela gärna med dig! Lycka till med investeringarna!

Hausse och Baisse sa...

Tack reloaded!

Alltid roligt med folk som hör av sig och uppskattar inläggen. Detta med börs är en hobby sedan många år tillbaka och har i denna blogg valt att nischa mig mot olja och OMX. Givetvis sneglar jag på alla branscher, men har valt att ha focus mot dessa två för att undgå splittring. Har du fler frågor är du välkommen att maila mig.

Än en gång, tack för inlägget!

mvh
H&B

momme sa...

Tack H&B för dina fina analyser. Detta både här och på Forum. Jag har lärt mig ganska mycket just på forum. Ibalnd förstår jag inte allt men det väcker min nyfikenhet och jag kollar upp. Genom dina ocg andras fanstastiska jobb berikar i vi andra. Ha en bra dag. Momme