onsdag 12 mars 2008

Tanganyika har bekräftat trendbrott!



Med anledning av den senaste tidens goda nyheter från bolaget, har aktiekursen ryckt upp sig från de tillbakapressade nivåerna. Jag har infogat en veckograf som visar den positiva trend, och som har mer att ge! I december utlöste aktien en säljsignal då stödnivån vid 98 kronor punkterades. Sista veckan i februari bröt slutligen aktien uppåt igenom samma nivå, vilket bekräftar en påtaglig styrka i formationen. En formation där jag förväntar mig en sidledes kursutveckling ytterligare 2-3 veckor i spannet 98 - 112 kronor innan nästa ryck inleds. Vi ser även att MA5 passerat MA20, vilket är ett ytterligare kvitto på vidare rally!

Jag har i tidigare inlägg på denna blogg hävdat att 125 kronor utgör ett tillfälligt målområde i återhämtningen. Stochastic34 inger intrycket av att vi endast kommit halvvägs so far, varför jag misstänker att någon gång i april månad får vi en liten toppnotering!

Blicka vi framöver med ett eventuellt kommande bud på bolaget under 2008, kittlar det att på TA-mässiga grunder, och då främst med tillämpning av fibonaccis serier, räkna på ett lämpligt bud. Jag använder mig då av rekylen från i somras på 94 kronor som grund och lägger på 38, 50 och 62% av denna som adderas den gamla toppen. Ok, ren spekulation från min sida, men har sett det så många gånger förr varför det inte kan uteslutas, men tänkta målområden blir då 188, 199 och 210 kronor!

Inga kommentarer: